Parverly

Handelsbetingelser

Dette dokument er sidst opdateret d. 18. Marts 2018.

Disse handelsbetingelser gælder for handel med webforretningen på www.parverly.dk, som ejes og drives af Parverly. Der henvises til www.parverly.dk med “Websiden”. Der henvises til Parverly med “vi” og “os”. Under bestilling af ordre i webforretningen skal du aktivt acceptere disse betingelser før du kan handle med os.

Parverly driver på nuværende tidspunkt kun webforretning i Danmark, derfor leveres der kun til danske adresser. Vi er underlagt Dansk og EU lovgivning.

Personoplysninger

Vi behandler personoplysninger i overensstemmelse med persondataloven. Oplysninger, som kan knyttes til dig som person, vil aldrig blive tilgængelige for andre virksomheder eller kunne kobles til andre eksterne registre. Vi benytter kun dine oplysninger til at kunne gennemføre din ordre og indsamler kun oplysninger, der er relevante for din ordre.

Afbestilling 

Du kan KUN afbestille din ordre hvis du udfylder vores afbestillingsformular og sender den via vores kontaktformular,  og meget vigtigt, vælger emne “Brug af Afbestilling”. Hvis du ikke vælger det rigtige emne, kan vi komme til at overse din besked i forbindelse med klargøring af ordrer og ordren afsendes således som planlagt – og vi trækker pengene. Vær opmærksom på at besked direkte gennem email som regel ikke er gyldig til afbestilling. Din besked  skal sendes til os senest kl. 13:00 på dagen hvor ordren er planlagt til afsendelse. Produkter der har leveringstid på 1-2 hverdage bliver afsendt samme dag såfremt ordre er afgivet inden kl 14:00 ellers afsendes disse hverdagen efter. Produkter med leveringstid på 2-4 dage afsendes typisk på dagen efter bestilling og afbestilling kan således ske indtil kl 13:00 på denne dag. Hvis din besked er sendt rettidigt, vil du modtage en email om afbestillingen og det reserverede beløb på dit betalingskort frigives.

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret på varer købt I vores butik. Perioden regnes fra den dag du modtager ordren.

For at gøre brug af din fortrydelsesret skal du skriftligt informere os om dette ved at udfylde vores fortrydelsesformular og sende denne til email kundeservice@parverly.dk eller via vores kontaktformular.

Vi skal have modtaget din email senest 14 dage efter du har fået udleveret ordren og vi sender straks en bekræftelse for modtagelse af din email. Du kan da sende pakken til os på adressen:

Parverly,

Uglehøjen 168 1. mf.,

5260 Odense S,

Danmark

Herefter skal vi have modtaget varen, du ønsker at returnere, inden 14 dage.

Returneringsomkostninger ved brug af fortrydelsesret skal du selv betale. Du er ansvarlig for varen indtil den er udleveret til os. Der modtages ikke pakker på efterkrav.

Når vi modtager returvaren, undersøger vi denne for værdiforringelse. Du hæfter kun for eventuel værdiforrringelse, som skyldes anden håndtering end den som er nødvendig for at fastslå varens art. Varen skal være I ny stand, dvs. så den ville kunne sælges igen for at du kan få hele købsbeløbet retur. Du skal overholde følgende regler, for vi godkender returvaren til fuld værdi:

Du har altid ret til at bryde fragtemballagen (yderste papkasse/pose) og tage varerne ud.

Varen skal kunne pakkes ind I den originale vareemballage præcis som da den kom ud. Forseglede plastikposer og kasser må ikke åbnes. Skilte må ikke tages af. Uforseglede kasser må gerne åbnes, og varen kan tages ud.

Hvis varen tages ud af vareemballagen, skal der udvises forsigtighed, eftersom ridser, misfarvning, lugt og andre tegn på brug, gør varen værdiløs.

Hvis du bryder plomberet emballage og oplever fejl på varen, skal denne behandles som en reklamation og ikke under fortrydelsesret.

Hvis vi vurderer at varen er brugt, og derfor værdiløs, kan du kun få dele eller intet tilbage af købsbeløbet. Vi dokumenterer altid værdiforringelsen af varen I en journal, som vi benytter som bevis hvis du vælger at klage over afgørelsen og du har ret til at få tilsendt en kopi af denne.

Behandling af ordre

 Når vi modtager din ordre, sender vi straks en ordrebekræftelse til din email. Når ordren afsendes fra vores lager giver vi besked via email. Samtidig trækker vi det reserverede beløb på dit betalingskort. Ordren sendes via den leveringsmetode du valgte under ordreafgivelsen og fragtvirksomheden sender en email med informationer, når de leverer ordren.

Betaling

Vi modtager Dankort, Mastercard og VISA.

Ved gennemført betaling reserveres totalbeløbet for ordren på dit kort. Når ordren er afsendt fra vores lager, trækkes det reserverede beløb.

Alle priser er i Danske Kroner (DKK) og inklusive moms. Priser på varerne er eksklusiv fragt kun totalbeløbet for hele ordren inkluderer fragtomkostningerne. Momsomkostninger, fragtomkostninger og vareomkostninger vises tydeligt I ordreoversigten.

Til at behandle betalinger, bruger vi Quickpay betalingsgateway (https://quickpay.net/dk/), som er certificeret af PCI Security Standards Council. Dette sikrer en sikker, opdateret og pålidelig betalingsproces, hvor ingen kan få adgang til dine betalingsoplysninger. Vi har indløsningsaftale af Dankort, VISA og Mastercard hos Nets (https://www.nets.eu/dk-da). Alle kortoplysninger håndteres i overensstemmelse med kortorganisationens kortregler. 

Levering

Vi afsender dagens ordrer fra vores lager på hverdage efter kl. 14:00. Der leveres kun ordrer til danske adresser særlige omstændigheder kan forekomme for Bornholm og mindre øer. Leveringstiden kan variere og vil tydeligt fremgå for hvert produkt i produktbeskrivelsen. 

Vi anvender Post Danmark og GLS. Du har mulighed for at vælge mellem flere forskellige leveringsmetoder når du afgiver ordren. Vær venligst opmærksom på, at leveringstider for de forskellige fragtmetoder kan variere og derfor henviser vi til fragtvirksomhedernes egne websider og politikker for yderligere detaljer.

Såfremt der måtte opstå omstændigheder, som parterne ikke kan råde over (naturkatastrofer, brand og anden force majeure), kan levering ikke garanteres inde for de almindelige betingelser. I tilfælde af dette vil du modtage information herom og det fulde beløb vil blive refunderet.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret I henhold til købeloven. Reklamationsretten gælder fejl på varer efter følgende regler:

– Dækker: Fejl som følge af fabrikations- eller materialefejl. Du kan reklamere I op til 2 år for disse fejl dog tages der forbehold for varens typiske levetid.

– Dækker: Fejl som følge af utilstrækkelig emballering/fragthåndtering. Disse bør indsendes hurtigst muligt efter modtagelse af varen og ved benyttelse af reklamationsretten på dette grundlag, kræves det at forbrugeren informerer os skriftligt om dette inde for 14 dage efter modtagelse af ordren. Dette er rimeligt, eftersom det kan være svært at bedømme om skader af en sådan karakter er forårsaget under fragten af varen eller ved forbrugers forkerte håndtering af varen.

 Dækker IKKE: fejl opstået efter misbrug af varenSlidtage opstået efter korrekt brug af varen I en grad, der kan sammenlignes med varens typiske levetid dækkes heller ikke.

Hvis du ønsker at gøre brug af reklamationsretten skal du informere os skriftligt på mail kundeservice@parverly.dk eller via vores kontaktformular. Udfyld venligst vores reklamationsformular og medsend denne. Når du har fået bekræftelse på modtagelse af din email, kan du sende pakken med varen til:

Parverly,

Uglehøjen 168 1. mf.,

5260 Odense S,

Danmark

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Vi dækker udgifter til returnering op til beløbet af den billigste forsvarlige forsendelsesmetode for varen, såfremt reklamationen kan anerkendes.

Alle reklamationsvarer vi modtager gennemgår en grundig analyse og der føres journal over denne, for at vi enten kan bekræfte eller afkræfte fejlene og årsagen til disse. Du har ret til at få tilsendt en kopi af journalen, ved henvendelse til os. Hvis vi kan anerkende fejlene på varen, vil vi tage kontakt til dig og, så vidt muligt, sende en identisk vare  og refundere dine returneringsomkostninger. Hvis dette ikke kan lade sig gøre, vil du få det fulde købsbeløb refunderet samt returneringsomkostninger. Hvis fejlene ikke kan anerkendes, tager vi kontakt til dig og sender varen tilbage til dig. Vi refunderer IKKE dine returneringsomkostninger, hvis fejlene ikke kan anerkendes.

Klage

Hvis du ønsker at klage over en vare vi har solgt eller vores kundeservice, tag da først kontakt til os. Hvis vi ikke kan finde en løsning, som begge parter kan acceptere, har du mulighed for at klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning (www.forbrug.dk), som hjælper med at finde en løsning. Kun hvis det IKKE er muligt at finde frem til en fælles løsning kan du indbringe sagen for Forbrugerklagenævnet.

Kontakt os

Hvis du har nogle spørgsmål vedrørende disse vilkår eller andre ting vedrørende Parverly, venligst kontakt os via vores formular eller på kundeservice@parverly.dk

Vi bruger cookies til at optimere brugeroplevelsen på vores webside. Hvis du fortsætter med at browse vores webside, accepterer du brugen af cookies. Se mere

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk